2015. február 22., vasárnap

Gofri

Sziasztok!

Amint a bejegyzés címéből kiderül, gofrit sütöttem ma. Féltem, hogy nem lesz itthon főzőtejszín, de szerencsémre volt:)
Először is, lássuk a hozzávalókat.
-20 dkg búzafinomlisz
-30 dkg porcukor
-1 dl tej(többet szoktam beletenni a higgítás miatt)
-1,5 dl főzőtejszín
-15 dkg olvasztott margarin
- 2 darab tojás
- 2 zacskó valíliás cukor
-egy mokkáskanálnyi sütőpor
-egy csipetnyi só
+én szoktam hozzá tenni valília aromát, ízlés szerint.

1. Lépés: a lisztet és porcukrot egy tálba öntjük és jól eldolgozzuk és ehhez jöhet a két tojás.
2. Lépés: az olvasztott margarint hozzáöntöm a lisztes-porcukros tojáshoz, majd kézi habverővel összekeverem.
3. Lépés: hozzáöntöm a tejet és a főzőtejszínt is és ezeket is összekeverem.
4. Lépés: végül a sót, sütőport és vaníliás cukrot is beleszórom és összekeverem.
  Ezek után bekapcsolom a gofrisütőt, és ha már elég meleg, megkenem olajjal(de ne tocsogjon tőle) és szedőkanállal beleteszem az első adagot.
  A tésztának annyira kell folyékonynak lenni, hogy könnyen lehessen vele dolgozni. (Ha túl sűrű akkor bubis vízzel vagy tejjel higgíthatod.) 5-7 perc után pedig már ki is szedheted a megsült gofrit.
  Öntetnek lehet főzni pudingot,(a csokipuding nagyon jól passzol hozzá(: ) vagy lekvárral is nagyon finom.

 
Jó étvágyat, és további csodás vasárnap estét kívánok!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése