2015. augusztus 1., szombat

Meggyes ,,cheesecake'' parfétorta



Sziasztok!

Mikor táborból jöttem haza itthon találtam az asztalon egy tortareceptet. Eddig csak egy tortát sütöttem, ugyanis csak egy receptem volt, és mindig vártam valami különlegesebb alkalomra, amikor tortát süthetnék. Egy összejövetel azt hiszem egész jó alkalom volt arra, hogy megsüthessem legújabb receptemet. A bevezető címe az volt hogy Ötletek egy szuper grillpartihoz, és ugyan egy családi grillezésre is megsütöttem, most mégis erre a receptre esett a választásom. Nem is húzom tovább a szót, jöjjön a recept. Most elmaradnak a folyamat közben készített képek, ugyanis a sietség közben nem igazán tudtam dokumentálni.

Hozzávalók egy 20-22 cm átmérőjű tortához: 2 darab tojás, 6 dkg porcukor, 6dkg búzafinomliszt, 25 dkg natúr krémsajt, 80 gramm cukrozott sűrített tej, 3 dl hideg habtejszín.

Elkészítés:
 1,  A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
2,  A piskótához a tojásokat elektromos habverővel keverjük fehéredésig a porcukorral.
3, Szitáljuk hozzá a lisztet.
4, Vajazzuk és lisztezzük ki egy 20-22 cm-es átmérőjű, kapcsos tortaformát, szedjük bele a tésztát, az előmelegített sütőben 15 perc alatt süssük készre. Tűpróbával ellenőrizzük. Ha kihűlt borítsuk ki a formából.
5, A krémsajtot keverjük el a cukrozott sűrített tejjel ( külön édesítést már nem igényel), forgassuk össze a habnak felvert tejszínnel. Tegyük hozzá óvatosan a málnát.
6, A piskótalapot tegyük vissza az elmosott kapcsos formába, szedjük rá a málnás krémet, simítsuk el a tetejét, rakjuk a mélyhűtőbe, amíg megfagy.
7, Forró vízbe mártott késsel válasszuk el a tortát a formától, vegyük le a tortaforma szélét, és tálaljuk.



Az eredeti recept málnát ír, de már nincs málna, ezért meggybefőttet tettem bele.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése