2016. október 28., péntek

Kókusz kocka a 31. Blogkóstolóra

A Blogkóstoló nevű játékot már említettem  pár bejegyzéssel ezelőtt. Vártam már az új fordulót, s ismét jelentkeztem. Ezúttal a Teller Cake  című blogról kóstolhatok. Sok remek receptet találtam itt is, érdemes benézni hozzá! :)

Hozzávalók:
       A tésztához:
                   - 30 dkg liszt
                   - 20 dkg cukor
                   - 1 tojás
                   - 3 evőkanál méz
                   - 2 dl tej
                   - fél csomag sütőpor
                   - 1 citrom reszelt héja
        A mázhoz:
                   - 20 dkg margarin
                   - 5 dkg kakaó
                   - 25 dkg cukor
                   -5 evőkanál rum 
                   - 5 evőkanál tej

                  - kókuszreszelék


Elkészítés:

A tésztához a cukrot, tojást, mézet habosra kevertem. Lassú fordulaton váltakozva adtam hozzá a tejet és a citromhéjjal, sütőporral elkevert lisztet. Zsírozott-lisztezett tepsiben 1-1,5 cm vastagon elkentem és 180 fokon készre sütöttem. (Tűpróba!) A kihűlt piskótát négyzetekre, hasábokra vágtam- a méret attól függ, ki mekkora szeleteket szeretne. 
A máz hozzávalóit összeforraltam. A kókuszt egy nagy tálba öntöttem. A mézes kockákat villával a mázba mártottam, majd onnan rögtön a kókuszreszelékbe hempergettem. Addig folytattam ezt míg a tészta és a máz el nem fogyott. 
Egy nap állás után az igazi, de frissen is nagyon jó!

Az eredeti recept itt megtalálható!




Köszönöm a receptet, nagyon sok dicséretet kaptam rá! :)

1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy egy nagymamás receptemet választottad és annak i, hogy izlett. Köszönöm!

    VálaszTörlés